Wellness

Lululemon Lab

Feb 1, 2017



As I was casually strolling through the Lower East Side of Manhattan I stumbled upon what I thought was a Lululemon store. When I walked inside I was shocked. I double-checked the name to make sure I was correct. I was in a Lululemon Athletica store- or so I thought. For the past 20 years the brands main focus was to create apparel that’s functional yet fashionable. You know, material that’s meant to be sweat in but you can still meet your friends for lunch and not have to change.

What sets this store apart from others is that half of the store is a boutique where you can purchase items and the other half is where all the pattern making happens (live). So yes, you literally can see where the outfit you’re buying is being made. Fashion has changed in so many ways and with the rise of social media everything has become a lot more personal and now stores seem to be adapting. Lululemon Lab being one the firsts.

The whole idea is to have a relationship with the city and make clothes that are extremely specific for weather patterns, commuting purposes and the overall aesthetic of the city (black on black reputation). New York is known for its car-free lifestyle so this particular store doesn’t really cater to its traditional yoga athletic pursuits but more towards general life in the city. New Yorkers need clothing that can move, clothing that has minimal storage options and that you’d be proud to carry around your whole day. New York exudes edge, precision and defiance so turning an athletic line to a capsule based ready to wear collection was almost unheard of. Lululemon Lab created trousers and blazers that are sharp and are well tailored. And the best part…? No matter how sleek they look, they’re also stretchy, moisture absorbent, and still have the same functional extra pockets hidden throughout the garment. So go ahead. Don’t pack that extra outfit after the gym. Go walk the normal 14 blocks to meet your friend or grocery shop after. Lululemon Lab has you covered for almost any occasion.





なんとなくマンハッタン東部の下の方を歩いていて、ルルレモンだと思って入ったお店でつまずきそうになりました。店内は衝撃的でした。もう一度、本当にルルレモンのお店であるか看板を確認したほどですが、間違いなくルルレモンアスレティカ(ルルレモン正式名)にいました。過去20年、このブランドは、機能的かつファッショナブルなアパレルを作ることに焦点を置いてきました。それらは汗に強い素材を使ったウエアですが、運動した後友人とのランチで着替える必要がないおしゃれさです。

このショップが他と違う点は、お店の半分はブティックで商品を販売しており、もう半分はそのデザインをその場で製造しています。だから、その商品がどのように作られているか見ることができるのです。ファッションは色んな形で変化しており、ソーシャルメディア文化の進歩で、より個々に特定された製品へと変化し、ルルレモンはそれにいち早く適合した企業と言えるでしょう。

本来の趣旨は都市と関連づいていて、気候のパターン、通勤方法やあらゆるアスレチックに対応できるよう服を製造しています。ニューヨークは非車社会として知られていますが、ルルレモンは伝統的なヨガウエアを持ち込むのではなく、よりこの町に適した商品を開発しているのです。ニューヨークの人々は、動き易く収納に困らない服を好み、そんな服を持ち歩くことを誇りに思います。ニューヨークは、鋭く的確で反逆的ですが、アスレチックラインからコンパクトなおしゃれ着への挑戦は前例のない事と言えるでしょう。ルルレモンlab.はパンツやブレザーも製造していて、シャープでとても良く仕立てられています。最高なところは…?いかにかっこよく見えるかだけでなく、それらの服はストレッチが効いていて湿気を吸収し、スポーツウエア同様、隠れたところに予備のポケットがあるなど機能的です。ジムへ行った後に着る、特別な服を持ち歩く必要はありません。いつもの14ブロックを歩いて友人に会いに出かけ、その後スーパーに立ち寄ることもできるアイテム、ルルレモンLab.は、どんな状況にも使えるウエアを提供してくれるでしょう。