Wellness

Fashion Emergency

Jan 16, 2018




Our passion for fashion is slowly destroying the planet. In the United States alone, we’re collectively throwing away approximately 16.22 million tons of clothing each year, 13.6 million of which end up in a landfill according to a report by the EPA (Unites States Environmental Protection Agency). Though fast fashion plays a role in this, it’s more of a supply-and-demand issue. The more we buy cheap, fast fashion, the more they’ll make. Fast fashion isn’t made to last longer than a year typically, which drives the consumer to replace last season’s items with the latest and greatest. It’s a cycle, even when clothing is donated. Our donated clothes aren’t ending up where we think they do.
The issue with clothing in landfills is the chemical reaction it causes. A lot of clothes made of polyester, nylon, or acrylic are actually made from oil derived plastic, which then ends up in our atmosphere and bodies of water. Chemicals used to dye, treat, and color seep into the surrounding land, creating a toxic environment. This is actual permanent damage that’s irreversible and it’s all for our own vanity of having new clothing.
Though there’s still a tremendous amount of work to be done, brands are beginning to move in the right direction. Fashion trends have been turning green, shifting values that prioritize the health and well being of laborers, clothing wearers, and our planet. Brands like Reformation have effectively raised awareness around waste and water expenditure in the fashion world. Everlane and The Girlfriend Collective have provided transparency into its labor and manufacturing, and even H&M (a fast fashion heavy hitter) has created a conscious collection made of recycled materials. However, it’s up to us- the consumers. Sustainable clothing can be made collection after collection but it doesn’t really mean a thing if it’s not bought. By choosing what we buy and wear we’re actively playing a role in what modernizations make their way to the shelves of tomorrow. So let’s make it a good one!






ファッションに対する我々の情熱は、ゆっくりと地球を破壊しています。 米国だけでも、毎年約1,622万トンの衣類を捨てており、EPA(米国環境保護庁)の報告書によると、そのうち1360万トンは埋め立て処分に終わっています。ファストファッション業界は役割を果たしますが、それはより需要と供給の問題と言えます。 私たちが安くファストファッションを買うほど、彼らはより多く生産します。ファストファッションは、典型的に1年以上続くことはなく、昨シーズンのアイテムは、新しいシーズンで最新かつ最高のものに置き換えられます。 衣類が寄付されても、それはサイクルです。 私たちの寄付された服は、私たちが思うところで終わっていません。
埋立地の衣料品の問題は、それが引き起こす化学反応です。 ポリエステル、ナイロン、アクリルから作られた洋服の多くは、実際には油でつくられたプラスチックで出来ていて、私たちの大気や水の中に閉じ込められます。 周囲の土地に染料を染み込ませ、処理し、色が染み込み、毒性のある環境を作り出します。 これは恒久的なダメージです。不可逆的であり、新しい衣服を身に付けているのは私たち自身の虚栄心のためです。
まだまだ膨大な作業が必要ですが、ブランドは正しい方向に動き始めています。最近のファッションのトレンドは、労働者と、服を着る人の健康、そして地球環境を優先するという価値観に変わりつつあります。Reformationのようなそれを改革しているブランドは、ファッション業界での廃棄物と水の消費に関する意識を効果的に高めています。EverlaneとThe Girlfriend Collectiveは、労働者と製造に透明性を提供しており、H&Mでさえ、リサイクル材料で製造された意識的なコレクションを作り出しました。しかし、その成功は私たち消費者次第です。 持続可能な衣類はコレクションごとに製造されますが、それが買われなければ意味を成しません。 私たちがこういった商品の購入や着用を選択することによって、明日から棚を近代化させるために積極的な役割を果たしています。 そのように、クローゼットを素晴らしくしましょう!