Say hello to an old friend. Founded in 2001, Mindbody is the largest global provider of online business softwear to the beauty, health, and wellness industry. They provide business management softwear and online scheduling platforms for over 58,000 health and wellness businesses globally. Some of their clients include Bikram Yoga, New York Health & Racquet Club and Class Pass is one of Mindbody’s technology partners using MINBODY’S API to power the inventory on the ClassPass (http://www.total-foods.jp/2017/03/01/crazy-for-class-pass/) app.
Fast forward 17 years and we are now seeing a completely different way to use Mindbody. Any studio that uses Mindbody as a booking platform will have the option of including a “reserve” button, as well as having buttons to buy tickets or to start an order on its Instagram profile. What does this mean? The next time you’re scrolling through your feed and see a post from your favorite fitness studio or spa, you can reserve a class or an appointment on the spot, without ever having to leave the Instagram app.
This feature showcases how technology is making access to wellness services more seamless. However, is there such a thing as too much? We all have our own opinions. On one hand it’s great how convenient things are getting, but conversely when do we just put our phones down and say enough is enough? Maybe for some of you it’s not an issue, but maybe for the rest it is. I know for me personally, this is getting to be a little too much. What about you? What are your thoughts?
2001年に設立されたMindbodyは、美容、健康、ウェルネス業界最大のオンラインソフトウエアビジネスのプロバイダーです。彼らは、58,000ものヘルス・ウェルネスビジネスにおけるオンラインスケジュールの土台を提供しています。
17年もの間最先端を行き、今まさに新しく、全く違ったMindbodyの使用方法も拝見できます。Mindbodyを使用しているどのスタジオに於いても、予約フォームは「保留」ボタンがあり、同様に、チケット購入やインスタプロファイルで注文も可能です。どういうことですか?インスタグラムのアプリを開いたままで、気に入ったフィットネススタジオやスパ等の投稿に直接予約を入れる事ができるシステムです。
このテクノロジーの象徴は、絶え間ないウェルネスサービスへのアクセスを生み出します。一方で、それはやり過ぎと思いますか?賛否両論かもしれません。なんて便利なことだと思う一方で、いつ携帯電話から離れ、「もう沢山です」と言うのか?特に何も問題ない方もいるでしょうが、そうでない方もいるでしょう。個人的には、この現象は少しやり過ぎに感じます。あなたはこの現象をどう感じますか?