Most of us know about K-beauty, or Korean beauty, for its multi-step skincare regime and J-beauty, Japanese beauty, for simplification when it comes to skincare. Both sets of beauty practices are derived from ancient times, and have popped up into mainstream American society in the past few years. Now, we’re seeing a new category on the rise, G-beauty, also known as German beauty.
German beauty has emerged into the clean beauty space due to customers seeking clean and sustainable products. In Europe, cosmetics and skincare are made so much simpler due to the E.U. banning more than 1,300 suspicious ingredients while the U.S. bans fewer than 20. But besides all of that, German beauty has a lineage in merging well-sourced ingredients with a new wave of medical research behind it. Unlike American cosmetics, many German beauty brands have a dermatologist or doctor associated with it (think Dr. Hauschka and Weleda.
“It is what the brand has been doing for almost 100 years, and we love that consumers are becoming more aware of what they are putting in and on their bodies… “Many also are aware that the term ‘natural’ is not regulated here in the United States. So it comes as no surprise that they are increasingly searching for brands like Weleda who are actually certified natural by Natrue, Europe’s leading certification body.”
– Robert Keen, CEO of Weleda .
Want to try some G-beauty favorites? Here is a list of what’s trending now.
1. Weleda Skin Food Light Nourishing Cream
2. Dr. Hauschka Facial Toner
3. Royal Fern Phytoactive Anti-Aging Cream
4. Augustinus Bader The Cream
5. Dr. Barbara Sturm Clarifying Serum
多くの方は、たくさんのスキンケアを重ねる「K(韓国)ビューティー」と、シンプルなスキンケアである「J(日本)ビューティー」についてご存知かと思います。 どちらの美容習慣も昔から存在していたもので、ここ数年はアメリカでも主流となってきています。 そして現在、新たなカテゴリーとして「G(ドイツ)ビューティー」というものが現れてきています。
G(ドイツ)ビューティーでは、クリーンで持続性の高い製品が消費者から求められています。 またヨーロッパの化粧品やスキンケアは、E.Uで不明瞭な1300種の原料が使用禁止となったおかげでとてもシンプルになりました。ちなみにアメリカでの禁止材料は20種以下です。
ですがそれに加えて、ドイツの美容界は、高い効果のある成分と新しい医学研究を融合させてきた系譜があります。アメリカの化粧品とは異なり、ドイツの多くの美容ブランドには皮膚科医や医師が開発に関わっているのです(Dr.HauschkaやWeledaをイメージしてください)。
「それは、このブランドが100年近く続けていることであり、消費者が自分の身体に使用する物にもっと注意を向けてくれることは我々にとっても喜ばしいことです。アメリカでは「ナチュラル」という言葉が本当に真実なのか、ちゃんと規制されていないことを多くの人たちが知っています。 だからこそ彼らが、ヨーロッパの大手認証機関であるNatrueによって実際に「ナチュラル」と認証されているWeledaのようなブランドを捜し求めているのは当然のことだと言えます」
– Robert Keen, CEO of Weleda.
実際にGビューティーを試してみたいですか?これらが実際に今トレンドとなっているブランドリストです。
1. Weleda Skin Food Light Nourishing Cream
2. Dr. Hauschka Facial Toner
3. Royal Fern Phytoactive Anti-Aging Cream
4. Augustinus Bader The Cream
5. Dr. Barbara Sturm Clarifying Serum