Though clean beauty has become predominantly mainstream, it’s still a tough concept for a lot of us to grasp. Sure, we all like the idea of using nontoxic products (from beauty to household), but there’s still a large amount of us who aren’t willing to spend the time or money figuring out which products would work just as well as the less-than-clean products we grew up using.
There’s been a few companies that have shown us that clean beauty works just as well such as Beautycounter, Cap Beauty, Clean Market, and Credo. However, there’s still a need for a space that’s highly curated where we can all shop for nontoxic makeup, skincare, bodycare and other specialty items.
That’s where Follain comes in. Founded in 2013, Tara Foley (founder and CEO) set out to bridge to gap of what this space is lacking, and brought clean beauty all under one roof. Follain has set itself apart by testing thousands of nontoxic beauty products (less than 10% of it makes it to their shelves) to further help curate a store full of great options that their staff knows well. To take the guesswork out, Follain created a Skin Quiz to help conceive a customizable experience for each customer. Their questions are skin and lifestyle specific, and at the end, they provide a lineup of products that they recommend based on your answers. They even have a men’s shop, which is great considering men are often neglected in the clean beauty space.
What’s interesting about Follain is how their approval process works when it comes to stocking their shelves. This process starts by researching products from new and classic brands, to then checking their safety requirements list (see the restricted chemical list here). Once it makes it past that part, these products will then go through a performance review, in which a group of real women test the merchandise for four to six weeks. After that, Tara Foley tries it and makes an executive decision. I mean talk about a highly curated experience. It’s nice to know that you can actually walk in and trust what you’re seeing. Though a lot of markets select “clean” brands, everyone’s standards are different and unfortunately, some ingredient lists will not always prevail. It’s also worth mentioning that Follain has their own in-house brand which includes everyday items such as soap, lotion, bath salts, and simple aromatherapy.
Finding clean beauty under one roof can be tricky, but thanks to Follain, it’s become increasingly easier to shop, making it that much more accessible for everyone to jump on the clean green beauty bandwagon. You can find Follain online here, or at their stores in Boston, Maryland, New York City, Seattle and Dallas.
清楚な美しさは主流になりましたが、それは私たちの多くが把握するのはまだ難しい概念です。 確かに、私たちは皆、無害な製品(美容から家庭まで)を使用するというアイデアを好んでいますが、どの製品が機能するかを判断するために時間やお金を費やしたくないという人達が大勢います。
いくつかの企業がクリーンビューティーを紹介してくれています。Beautycounter、Cap Beauty、Clean Market、およびCredo。 非毒性の化粧品、スキンケア、ボディケア、その他の専門品をすべて購入できますが、もっと厳選された物を取り扱ってほしいと感じます。
そしてそれを満たしてくれるのがFollainです。2013年に設立されたTara Foley(創業者兼CEO)は、欠けているもののギャップに橋を架け、きれいな美しさを1つの屋根の下にもたらしました。 Follainは、無数の無毒の美容製品(その10%未満が棚に届く)をテストして、スタッフが熟知している優れたオプションに満ちた店舗のキュレーションをさらに支援することで際立っています。 推測を排除するために、Follainはスキンクイズを作成し、各顧客向けにカスタマイズ可能なエクスペリエンスを考案しました。 彼らの質問は、肌やライフスタイルに固有のものであり、最後に、あなたの答えに基づいて推奨する製品のラインナップを提供します。 メンズショップもあります。これは、きれいな美容空間で男性がしばしば無視されることを考えると素晴らしいことです。
Follainの興味深い点は、棚の在庫に関して、承認プロセスがどのように機能するかです。 このプロセスは、新しいブランドやクラシックブランドの製品を調査し、その安全要件リストを確認することから始まります(制限化学物質リストはこちらをご確認ください)。 その部分を通過すると、これらの製品はパフォーマンスレビューを経て、実際の女性のグループが商品を4〜6週間テストします。 その後、タラフォーリーはそれを自ら試した上で経営判断を下します。 これは高度にキュレーションされている事を意味します。実際に店舗に行って、目に入る商品が全て信頼できる物だと知ってうれしい事です。 多くの市場では「クリーン」なブランドが選択されていますが、すべての人の基準は異なっており、残念ながら、一部の成分リストは必ずしも優先されません。 Follainには自社ブランドがあり、石鹸、ローション、バスソルト、簡単なアロマセラピーなどの日常的なアイテムが含まれていることにも注目してください。
一か所できクリーンビューティを見つけるのは難しいかもしれませんが、Follainのお陰で買い物がますます簡単になり、誰もがきれいな緑の美しさの時流に乗ってアクセスできるようになりました。 Follainはオンラインまたはボストン、メリーランド、ニューヨーク、シアトル、ダラスの店舗で見つけることができます。