Wellness

Big Retailers Moving Towards Sustainable Fashion

Oct 15, 2019

Big Retailers Moving Towards Sustainable Fashion


There’s no doubt that sustainability is in, especially in the wellness-centric world we live in today. We live in this era where everything is seemingly accessible and there is no shortage of information (or misinformation) and that certainly doesn’t stop at the fashion industry. As public awareness increases about fast fashion, retailers are subsequently delivering more environmentally responsible options, meaning sustainable style is becoming a thing.

With powerhouse brands such as Reformation and Everlane leading the movement we now are seeing other big brands such as H&M Conscious and Eileen Fisher (https://www.eileenfisher.com/vision-2020?country=US&currency=USD) take a stance. What we haven’t seen are big retailers incorporating entire sections of their store/website to sustainability. Que in Nordstrom.


“You’ve told us that you want consciously manufactured products that align with your values. We want those things too. Nordstrom is working closely with brands to make responsible fashion easier to find, shop, and support.” – Nordstrom Sustainable Style


In late August of this year, Nordstrom launched their Sustainable Style – an online category featuring exclusive sustainable options ranging from “responsibly manufactured”, “sustainably sourced”, or “giving back”. This category features a little over 2,000 items from 90 different brands including Reformation, Patagonia, and Girlfriend Collective.

Furthermore, Nordstrom has also pledged their commitment to the G7 Fashion Pact, a new alliance consisting of 32 global luxury retailers working to address the global climate crisis. This pact aids as a monumental moment for the fashion industry as it stands together to address these complex universal issues and safeguards a more sustainable future. In regards to Nordstrom’s Sustainable Style, we’re not sure how it’ll unfold but nonetheless they have become a component in the conversation of fashion and sustainability.




今日私たちが住んでいるウェルネス中心の世界では特に、サステナビリティが存在することは間違いありません。 私たちは、すべてについてアクセスしやすく、情報(それが誤報であっても)が途切れることもない時代に生きていて、その流れはファッション業界においても止まることはありません。ファストファッションについての一般の認識が高まるにつれて、小売業者は環境的に責任のあるオプションを提供するようになり、サステナブルなスタイルが重要になりつつあります。

ReformationEverlaneなどの強力なブランドがこの動きをリードしており、H&M ConsciousEileen Fisherもスタンスを取っています。 私たちの目に触れない部分でも大手小売業者は彼らの店舗/ウェブサイトの全体にサステナビリティを取り入れています。 ノードストロームがその一つです。


「人々は、あなたの価値に合った意識的に製造された製品を欲しがっていますし、私たちもそう思います。ノードストロームは、ブランドと緊密に連携して、責任あるファッションを見つけ、買い物し、サポートしやすくしています。」
Nordstrom Sustainable Style


今年の8月下旬に、ノードストロームは、サステナブルスタイルを立ち上げました。 「責任を持った製造」「持続可能な調達」、そして「還元」などの独自のサステナブルなオプションに分けられたカテゴリーが用意されており、Reformation、Patagonia、Girlfriend Collectiveなど、90の異なるブランドの2,000を超えるアイテムが含まれています。

さらにノードストロームは、世界で32の高級小売企業が世界的な気象危機について取り組む“G7 Fashion Pact”へのコミットメントも誓約しました。この協定は、この複雑で普遍的な問題に対処し、より持続可能な未来を保護するための、ファッション業界にとっての記念碑的な役割を担っています。ノードストロームのサステナブルスタイルに関してはどのように展開されるかはわかりませんが、それでもファッションとサステナビリティが交わる要素になっています。